lördag 14 juli 2012

Efterlängtade pion

Hej!
Hoppas att ni har en trevlig helg! Här blir det mer mobilbloggning (eftersom kamera och dator är nedpackad...).

För ca tio år sedan satte vi ner tre pionbuskar i vår trädgård. Två av dessa dog och en lyckades överleva. Den har aldrig blommat, blev därför så glad när jag såg stora knoppar som var på väg!! Mindre glad blev jag när jag såg dessa i ett glas och en annan i en kastrull inne i lekstugan... Wilma med kusin tyckte att de var så fina och ville plocka dem (ni kanske förstår att vi mest har vilda blommor på gården)!
Nu njuter jag därför av dem inne i stället! Längtar tills nästa sommar då min trädgård ska göras fin! Då kanske man kan få lite bättre väder också!!

Kram Maria

1 kommentar:

Mariette sa...

Hej!
Fin blogg du har. Så spännande att bygga lite nytt!
Håller med dig om att pioner är underbart fina när de blommar. Jag har en i vår trädgård men den blommar inte heller... Längtar efter en blommande pion här hemma!
Ha en underbar helg!
Mariette