tisdag 21 januari 2014

Gästrum med ny hylla

I gästrummet sitter vi ofta och ritar eller pysslar. Mina tjejer älskar detta. 
Tänkte visa er lite bilder från alla vinklar i detta rum. Här växte tidigare (innan utbyggnaden) en stor rosenbuske, ett hörn av huset på tomtens östra sida som vi aldrig brukade. Här blev vårt gästrum vid bygget. Fortfarande nöjd över råplanen som vi har på väggarna. Tycker att de ger en ombonad och levande karaktär. 
Det enda som varit lite svårt är vad jag skulle ha på väggarna. När vi städade ur efter min älskade farmor fanns en hylla som jag tingade på som önskemål. Blev så glad när jag sedan fick den! Med lite vit färg blev hyllan som ny. Tycker att den fann sin plats på väggen!
Fick två tjusiga kuddar och ett block från svenskt tenn av min kära make i julklapp! Blev så glad för dessa efterlängtade skönheter. Den grå kudden sängen kommer från Himla och är ett rea fynd. Denna vinter har jag lyckats köpa många fynd på rea, alltid kul att spara in lite pengar.   

Trevlig kväll! 






  

Kram Maria


3 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Väldigt fint gästrum :)
Annika

Anonym sa...

Hej!

Vilket golv använde ni?

Mvh
Rebecca

mariasvitabo sa...

Hej Rebecca!
Golvet är ett borstat furugolv från Dala- Floda Golv.