torsdag 2 januari 2014

Lilla badrummet!

Nu kommer äntligen bilder på vårt lilla badrum. Vårt sista projekt inne i huset är slutfört!
Badrummet var tidigare lite halvdant, se här. Spegeldörrarna köpte jag för en mycket billig peng på blocket. Som jag letade innan jag hittade några med rätt mått. När dessa dök upp slog jag till direkt! Tänk att det kan bli en sådan skillnad med ett par fina dörrar. Stort lås och gamla nycklar är bara så vackra. 
Fyndade även tassbadkaret på blocket. Tittade i flera månaders tid och till sist dök detta upp. Rätt mått som fick plats i vårt lilla badrum. Tassarna var av gjutjärn med en guldfärgad yta, de fick vit färg och blev då som nya. Man kan göra mycket bra begagnade fynd på nätet, det gäller bara att ha tålamod...

Jag väntar just nu på att en stege ska anlända (som badhanddukarna ska hängas på) och att jag ska sätta upp ett par spikar till handdukarna. Sedan ska en enkel rulluppgardin fästas i fönstret.
Detta rum har blivit mycket uppskattat eftersom vi har saknat badkaret. Både barn och vuxna gillar att bada. Så skönt och avslappnande. 
Det enda som är kvar från det tidigare badrummet är taklampan. Den har en sådan fin porslinssockel, kul att ha något minne kvar som dess utom passar bra in. 
Stenarna i glasburken har fått flyttat in från vardagsrummet. De rymmer många minnen från härliga stränder i Grekland och Cypern. Man kan alltid ligga i badet och drömma sig tillbaka till en härlig strand med vågornas brus i bakgrunden...
Nu tror jag att jag ska ta mig mitt fredagsbad!
Fin kväll på er!













Kram



3 kommentarer:

Aidafoun sa...

What a wonderful bathroom. Everything is so simple and white.
I love it :)

Johanna sa...

Verkligen superfint och stilrent!

Kram Johanna

Lyse naetter sa...

Virkelig et smukt, enkelt og sødt badeværelse :)

Kram Stine