onsdag 25 juni 2014

En blommas grönska

Hej på er!

Det där med att välja krukor kan vara en knepig historia. Jag är så glad över mina från Sturehofs krukmakeri. Har samlat på dessa i flera år nu. Fick av en slump reda på att det är en kollegas syster producerar dessa skönheter. Samlingen har nu utökats med en oglaserad variant. Älskar kontrasten till det vita! Min plan är att köpa fler av denna sort och att några ska  flytta ut till vårt framtida växthus. 

Idag har jag, barnen och svärmor varit på en liten stadstur. Har länge letat efter stora lekrukor till vårt rustade uterum utan resultat. Nu hittade jag äntligen krukor, så imorgon blir det plantering. Ska visa kort från uterummet bara det blir klart. Väntar på att två fåtöljer ska anlända. Hoppas på leverans nästa vecka. 

Hoppas att ni haft en bra start på veckan!





Kram Maria

2 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar oxå dessa krukor!
Så fint i ditt kök!!

Ha en fin helg!

Kram
Lotta

Linda sa...

Hej. Får jag fråga vad det är för bänkskiva du har? Och om det är nackdelar med vit, blir den missfärgade lätt och så? Superfint allafall :-)
Hälsningar linda