fredag 20 november 2015

Den första snön

För några dagar sedan föll de första flingorna för denna vinter. 
Barnen skyndade sig ut för att göra en snögubbe. Verklig lycka när den första snön faller!
Hann inte med att fota då. Smög idag ut nu på morgonen för att ta några bilder på orangeriet som ligger inbäddat i ett tunt täcke av snö. Jag tillhör det fåtal människor som verkligen älskar när det är snö på vintern. Det är så fantastiskt vackert. Tänk att vi har ynnesten att få uppleva fyra helt olika årstider. Nu hoppas jag att det snart kommer mer av de vita flingorna.

Nu ska jag bege mig mot jobbet. Idag ska min man vara hemma med två förkylda tjejer. Börjar själv känna mig snuvig. Får käka vitlök och smaka på en whisky i förhoppning av att slippa dessa baciller. 






I helgen ska vi ta ris. Har tänkt göra det länge men helgerna har bara rusat förbi vilket har gjort att vi inte hunnit. Ska också plocka ur alla kuddar och filtar ur orangeriet. Känns som att det börjar bli dags nu.

Hoppas att ni får en finfin fredag!

Kram Maria

Inga kommentarer: