fredag 18 december 2015

Klä julgranen

Idag blev det en tidig morgon. Tjejerna vaknade och ville bums ner för att klä julgranen. 
Vi tog fram lådan för julgransprydnader för att sedan smycka den fina granen. I bakgrunden spelades min favoritskiva med Peter Jöbacks jul.

Jag brukar få många frågor om hur granen kan stå i en korg. För några år sedan köpte jag en korg med plast inuti (det går lika bra med en vanlig korg som man klär med en plastpåse). Korgen måste vara så pass vid att en julgransfot får plats inuti. Jag köpte en "traditionell" variant med en bricka under. Brickan tog jag sedan bort för att foten skulle rymmas i korgen. Svårare än så är det inte att tillverka en egen julgransfot av korg.

Julgransprydnaderna har jag köpt under årens gång. Ska visa er bättre bilder på dem lite senare. 









Bättre bilder på granen kommer. Har mycket som ska hinnas med idag. Just nu väntar ett berg av tvätt som ska tas reda på. 

Kom just på att det är fredag! Jippi!

Kram Maria


4 kommentarer:

Anna sa...

Va fint! Vad använder du för ljusslinga?

Plommonhuset sa...

Vackert med granen i en korg. //Sofia

mariasvitabo sa...

Hej Anna!
Jag har en ljusslinga med små led lampor. Har köpt den hos lantlivinredning.

Mvh Maria

mariasvitabo sa...

Tack Sofia!