torsdag 30 juni 2016

Att älska blommor

Nu sover tjejerna efter en dag i Falun där vi hälsat på min systerdotter. På vägen hem stannade vi till hos ett par nära vänner till barnens stora glädje. 
Det är så härligt att vara ledig och kunna fylla dagarna med det som man vill!
Nu hoppas vi bara på att värmen vill komma tillbaka. Idag var det riktigt kyligt när solen inte var framme. 

Det där med att älska blommor. Det är något som jag gör. Jag varken röker, snusar eller köper en massa onödigt (ja, kanske lite mycket inredning ibland). Att köpa en blomma för ca 60 kr i veckan gör jag gärna. 
Denna vecka blev det några pioner. Resten av blommorna hittade jag ute på ängen. Fantastiskt att kunna ta in från naturen denna årstid. 
Om några år hoppas jag att vi planterat mer perenner i trädgården så att den kan blomstra ännu mer. 

Visar er några kort som jag knäppte under gårdagen när mannen lagade mat. 









Vågade till och med en liten bild på mig själv. Jag älskar att plocka blommor och att gå barfota... Gör detta nästan hela sommaren. Mina bara fötter påminner om en annan barfota man. Det ska bli kul att se vad han hittar på denna sommar!


Kram Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Var är de fina stolarna ifrån:D