söndag 4 september 2016

En köksmakeover på gång

Nu har det gått några dagar sedan bloggen uppdaterades. Under dessa dagar har jag varit kreativ och påbörjat (och nästan färdigställt) en köksmakeover. 

Tanken har jag haft i mitt huvud en lång tid. Sedan har jag velat och velat. Men nu har jag alltså bestämt mig och resultatet ser ni nedan. Valet var att måla väggarna eller luckorna. 
När jag sedan hade bestämt mig var det åtskilliga färgprover som togs hem. Testade att måla med fem olika grå kulörer. Blev nöjd med färgen trots att jag skulle kunnat valt en kulör som var lite ljusare.

Nu inväntar jag det som förhoppningsvis kommer att göra så att helheten sätter sig, nämligen lampor. Detta är något som vi har saknat. Att kunna tända belysning (utan att tända i taket). 

Att pyssla med makeover har varit kul. Stringhyllan från vårt kontor har flyttat och hittat sin nya plats i köket. Nu blir det att leta på loppis för att hitta en till. Älskar verkligen dessa enkla och tidlösa hyllor!

Idag har det varit en effektiv dag. Började morgonen och sedan hela dagen fram till lunch med att storstäda. På vardagarna hinner vi inte mycket och nu såg det ut som en tornado i huset. Efter städning blev det besök av en lokalreporter (nervöst och pirrigt...) för att sedan baka äppelkaka med Ida. 








Nu ska jag planera lite inför morgondagen. 

Hoppas att ni haft en bra helg!

Färgen på luckorna är: S 3000- N

Kram Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vilket vackert hem ni har. Jag undrar vart det låga vitrinskåpet/skänken med dörrar är köpt? Sen även tvmöbeln?

mariasvitabo sa...

Tack snälla! Vitrinskåpet kommer från Jysk och tv-möbleln från Ikea.